UX coach: UX talent-bloeier

UX coaches zijn vakidioten die ruime ervaring hebben opgedaan bij middelgrote en grote organisaties en nu gericht hun kennis overdragen aan individuele UX professionals of hele teams. De interne UX competenties worden zo verder ontwikkeld en de UX methodes verbeterd. Resultaat? Het niveau van UX binnen je organisatie stijgt!

Een goede aanpak in human centered design is essentieel, wanneer digitale productontwikkeling en het innoveren van je services hoog op de agenda staat. Een UX coach traint en begeleidt individuele product managers, UX designers, UX developers of complete teams met actuele kennis en know-how, die direct in de praktijk bruikbaar is. Een UX coach is verbonden aan het team, maar maakt geen onderdeel uit van het team. 

Een paar belangrijke taken van een UX coach: 

  • Leidinggevenden en teamleden interviewen (ophalen input)
  • Vaststellen UX niveau binnen de organisatie (met een UX maturity assessment)
  • Persoonlijke ontwikkelplannen opstellen
  • Maatwerk trainingsprogramma’s opzetten
  • Coachingsgesprekken voeren
  • Workshops en trainingen geven
  • Mentorschap trainees 

Welke competenties brengt een UX coach in je team? 

  • Empatisch vermogen
  • Veel praktijkervaring
  • Mensenkennis 
  • Uitstekende beheersing UX competenties 
  • Kennis van UX methodes 

Betrek een UX coach bij je team! 

Voor de juiste tools, kennis en hulp om gebruiksvriendelijke digitale producten en diensten te ontwikkelen. Wil je UX in je organisatie naar een hoger niveau brengen, kom in contact met een UX coach! 

Lees meer over de verschillende competenties van UX design.

Machiel Oskam - UX coach

Neem contact op met Machiel
Ik help jou met het professionaliseren van UX binnen je organisatie